Міжнародні рейтинги як інструмент просування:
порада маркетолога

Міжнародні юридичні рейтинги давно зарекомендували себе як важливий інструмент оцінки юридичних фірм та юристів. Хоча оцінка інколи буває й сумнівною, однак не погодитись з міжнародним визнанням вкрай важко. Головною цінністю цих рейтингів є те, що місце в рейтингу неможливо отримати за кошти, і про це знають клієнти. Також не є таємницею, що більшість клієнтів приходить від існуючих клієнтів через реферал або мережеві відносини, які створюють міцні фундаменти для співпраці. Саме в створенні таких міцних фундаментів фірмам допомагають рейтинги, демонструючи досвід юридичного радника в обраній спеціалізації. Адже компанії, які шукають юридичний супровід з тих чи інших питань, хочуть знати, що юридична фірма, яку вони обирають, користується значним авторитетом у галузі, є надійним джерелом інформації та гарантом послуг.

Якщо говорити про стратегію Trusted Advisors, то для себе ми виділили п'ять основних критеріїв присутності в міжнародних і національних рейтингах, які є важливою складовою для розвитку фірми. Звісно, це загальні положення, які ніяким чином не вплинуть на результати проявлення фірми в рейтингу, проте, готуючи інформацію, ми відштовхуємось саме від них:

  • рейтинг юридичних компаній надає об'єктивну оцінку якості роботи компаній, представлених на ринку юридичних послуг;
  • рейтинг - первісне джерело інформації про юристів для потенційних клієнтів та партнерів;
  • дані рейтингу підтверджують інформацію про досвід та експертні знання юристів;
  • участь у рейтингу фірми підтверджує готовність відкрито надавати інформацію про проекти та команду;
  • рейтинг формує престиж та визнання заслуг для клієнтів та серед учасників ринку.

Також варто відзначити, що останнім часом все більшої популярності набирає участь юридичних фірм в тендерних закупівлях на надання юридичних послуг. Звісно, цьому сприяє не тільки популяризація самої процедури, як створення відвідної прозорої системи, де такі послуги виставляються на відкриті торги. У такій ситуації відповідність юридичного представника обов’язковим вимогам кваліфікаційних критеріїв має бути на високому рівні. Адже здебільшого замовник вимагає, щоб юридична фірма входила до ТОП провідних юридичних фірм, мала відповідні міжнародні та національні визнання та мала змогу надавати відповідні послуги, які є предметом закупівлі.

Це є своєрідним кастингом чи етапом відсіювання тих фірм, досвід яких не може розглядатися як авторитетний радник. У нашій практиці виникали ситуації, коли наш досвід та знання ринку дозволяли брати участь у тендері на супровід юридичних послуг замовника, проте будучи доволі молодою фірмою, яка тільки розпочинала свій шлях на міжнародній арені, ми не мали змоги взяти участь через відсутність згадувань у професійних довідниках. Однак це було питанням часу. Наразі діяльність юридичної фірми Trusted Advisors та успіхи партнерів відзначаються довідниками і ми в повною мірою маємо змогу бути залученими до таких процедур.

Отже, якщо ви запитаєте мене, чи важливі юридичні рейтинги: скажу - так, бо вони підтверджують вашу фірму як авторитет! 

Матеріал опубліковано в «Українському юристі», липень-серпень 2017р.